Jogová etiketa

STRAVA

Pred lekciou je vhodné dať si len ľahké jedlo, najlepšie max. 2 hodiny pred cvičením. Počas dňa dodržujte pitný režim. Na niektorých hodinách jogy sa totiž budete potiť

PRÍCHOD NA LEKCIU

Ideálne je prísť 10 až 15 minút pred začatím lekcie. Štúdio je pre vás k dispozícii vždy 15 minút pred a 15 minút po skončení lekcie. Včasným príchodom preukazujete rešpekt svojmu lektorovi, spolucvičiacim a tiež samým sebe. Ak sa niekedy výnimočne omeškáte, vstupujte prosím do miestnosti potichu.

V ČOM CVIČIŤ

Na cvičenie si prineste pohodlné oblečenie, ktoré Vám umožňuje voľnosť pohybu. Treba myslieť na to, že cvičenie je skupinové a pri niektorých štýloch jogy sa možno zapotíte. Sme často blízko seba, preto je vhodné venovať pozornosť aj hygienickým návykom a pred hodinou sa osprchovať, mať čisté chodidlá a použiť deodorant. Vezmite si so sebou uterák ktorý budete mať na alebo pri podložke počas cvičenia. Cvičí sa bez obuvi naboso.

NA ČOM CVIČIŤ

Cvičíme na podložkách – jogamatkách (nie na kempingových karimatkách). Z hygienických aj praktických dôvodov je ideálne mať svoju vlastnú kvalitnejšiu podložku určenú na dynamickejšiu formu jogy (pevná, nie veľmi hrubá a protišmyková). Ak svoju podložku zatiaľ nemáte, u nás v štúdiu Vám ju požičiavame. V štúdiu tiež máme k dispozícií na predaj všetky pomôcky na jogu. Ostatné pomôcky ako deky, kvádre, bolstre, sú pre Vás počas hodiny k dispozícií.

INFORMUJTE LEKTORA

Hovorte so svojim lektorom v prípade, že máte zdravotné alebo akékoľvek iné obmedzenia. Pred začiatkom hodiny ho informujte a nebojte sa požiadať o radu. Obzvlášť na hodinách Jogy pre zdravý chrbát.

STÍŠTE MOBIL I SEBA

Je vhodné prísť na cvičenie v pokoji a v pohode. Pokiaľ na hodinu prichádzate práve s víziou dosiahnutia pokoja, nájdite si v miestnosti svoje miesto a uvelebte sa na podložke ešte predtým, než sa lekcia začne.  Bavte sa potichu, s ohľadom na spolucvičiacich – niektorí sa začnú už pred hodinou vnárať do seba. Mobil si nechajte doma, prípadne vypnutý v šatni. Vibrácie či zvonenia rušia všetkých účastníkov vrátane Vás, obzvlášť počas záverečnej relaxácie, ktorá býva sprevádzaná tichom.

NAČÚVAJTE SVOJMU TELU

Joga je o ceste k sebe, nenúťte sa robiť polohy, na ktoré sa momentálne necítite, modifikujte pozície za pomoci pomôcok, alebo ich úplne vynechajte. Počúvajte svoje telo a rešpektujte ho. Niektoré hodiny si vyžadujú vyššiu fyzickú výkonnosť. O to zvlášť buďte k sebe ohľaduplní a nesnažte sa napodobovať pozície tých, ktorí už jogu cvičia dlhšie. Všetky ásany (pozície) by mali byť pre Vás príjemné.